lørdag 3. september 2011

Første høstdag

På den første høstdagen i år ble det nydeligt vær. Så jeg og lillegull pakket i bilen og kjørte av gårde for å besøke min mor. Vi ruslet en tur og kom hjem med hendene fulle av bjørnebær.


I en lun krok i hagen har hun hengt opp denne romantiske hengekøyen. Tenk så herlig å ligge her å slappe av med en god bok!

 Her er bjørnebærene som vi fant på turen vår.




Når jeg kom hjem tok jeg korgen med meg og gikk ut for å plukke epler. Det ble mange epler så jeg bestemte meg for å lage en eplekake. Jeg har tenkt å prøve meg på eplesaft også, men det får bli en annen gang.

 Kaken ble supergod. Enda bedre ble den når vi kunne spise den fra dette fine sevise fra Green Gate, hehe! Jeg er så glad i blått og hvitt servise, så da jeg fant dette falt jeg helt pladask.


Oppskrift på Elpekake
3 egg
2 dl sukker
Vispes til eggedosis.

2 1/2 dl mel
1 ts bakepulver

50 g avkjølt smeltesmør

Ha i epler, strø på sukker og kanel!

Kaken blir kjempegod og er enkel å lage.
Klem fra Camilla!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar